Är du en handlingskraftig medmänniska och Projekt Controller med fokus på finansiell uppföljning? Behärskar du svenska och arabiska obehindrat i både tal och skrift? Det här är en spännande och betydelsefull roll – välkommen med din ansökan!
Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder
Friskvård
Kollektivavtal
Rollen som Projekt Controller är en tillsvidaretjänst med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm. Rollen är riktad mot Mellanöstern och Nordafrika och du förutsätts att genomföra resor utifrån den lokala föreningens behov om max 90 resdagar per år. Resorna kan gå till insatser i både katastrof och konfliktområden. För att bli aktuell för denna tjänst behöver du ha tillträde att resa mellan länderna i regionen.
Arbetsbeskrivning Som Projekt Controller kommer du vara ett nära stöd genom hela projektcykeln från budgetanalys, avtalsförberedelser till analys av ekonomiska rapporter och revisioner. Du kommer främst arbeta gentemot handläggare och landrepresentanter men även dyka ner djupare vid behov med kapacitetsbedömningar och stöd direkt till lokala föreningar. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med Svenska Röda Korsets långsiktiga mål.
Du bistår handläggare med råd i processer kring avtal, budget, finansiell rapportering, revision, riskhantering samt redovisning av integritetsfall
Du driver processer kring verksamhetsplanering, internrapportering och bokslut
Du ansvarar för att bedöma partners finansiella kapacitet, eventuella risken
Du ansvarar för att stödja partners kapacitetsbyggnad genom riktade utbildningar och workshop
Du ansvarar för att göra stick-prov och kontroller av partners finansiella underlag för att säkerställa kvalité och avtalsefterlevnad
Vem är du? Nu söker vi dig som är civilekonom eller motsvarande och som har några års relevant erfarenhet. Du både talar och skriver svenska, engelska och arabiska flytande. Detta är av stor vikt då du kommer granska och läsa viktiga dokument på både svenska, engelska och arabiska. Det anses meriterande om du har erfarenhet av internationellt biståndsarbete.
Lika viktigt som att du lätt skapar dig en uppfattning om ett stort material och gör en analys är att du har en stor pedagogisk förmåga och på ett enkelt sätt kan beskriva samt dela med dig av dina kunskaper. Du gillar att arbeta tillsammans med andra och har lätt för sociala kontakter. Du ser på frågor ur ett brett perspektiv, greppar snabbt komplexa frågeställningar och letar långsiktiga lösningar. Du är systematisk, välorganiserad och följer regler samtidigt som du också omprövar och ständigt söker förbättringar.
Om Röda korset Röda korset/Röda halvmånen finns representerade i 189 länder. Genom våra nationella föreningar finns vi på plats före, under och efter i katastrof och konflikt. När en katastrof sker bidrar vi med pengar och/eller personal. På den internationella avdelningen inom Svenska Röda korset bedrivs ett stort antal projekt, som hanterar externa bidrag i storleksordningen 200-300 milj kr/år.
Tag chansen och ansök! I denna rekrytering samarbetar Röda Korset med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Schramm (asa.schramm@eqonomy.se) eller Jenna Hemberg (jenna.hemberg@eqonomy.se). Vi ser fram emot att få din ansökan via eqonomy.se så snart som möjligt. Varmt välkommen att söka!
Vår rekryteringsprocess
Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Urval/Tester
Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Uppföljning
Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Är du en bokslutsjälvständig redovisningsekonom eller redovisningskonsult som har koncernredovisningserfarenhet i K2 eller K3? Söker du utveckling? Tycker du om att ha kundkontakt och dela med dig av dina kunskaper? Då är denna roll på Hogia är något för dig!
Vi på Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Just nu söker vi en förändringsorienterad Redovisningschef till ett av våra redovisningsteam. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan!
Har du kompetens inom koncernredovisning och vill ta ett nytt steg i karriären? Söker du utveckling? Tycker du om att ha kundkontakt och dela med dig av dina kunskaper? Då är denna roll på Hogia är något för dig!
Vill du vara med och driva och utveckla Demateks ekonomifunktion? Är du en problemlösare som vill arbeta hos Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar? Sök då tjänsten som Ekonomichef på Dematek!
Vill du arbeta som administrativ chef i en bred roll där du får leda ett engagerat team och samtidigt arbeta operativt med redovisning? Hos SULF får du möjlighet att arbeta i en miljö med kompetenta och härliga kollegor i en organisation som påverkar utformningen av högre utbildning, nu och i framtiden!