Är du en nyfiken ekonom som trivs i en roll där du spelar en viktig roll i bolagets helhet? Trivs du i en roll där du får arbete med både kund- och leverantörsreskontra med flera kontaktytor? Då kan rollen som ekonomiassistent hos APL vara din nästa utmaning!
Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder
Friskvård
Kollektivavtal
Hos APL erbjuds du en trygg anställning på ett företag som satsar på sin personal. Hos APL värderar man sina medarbetare som alla är affärsmässiga, lyhörda, lösningsorienterade och ansvarstagande. Tillsammans arbetar de för att APL ska vara marknadens mest attraktiva samarbetspartner och arbetsplats för utveckling och tillverkning av extempore och läkemedel.
Om rollen Som ekonomiassistent hos APL blir du en del av ett team om totalt 9 personer där du ingår i redovisningsteamet och rapporterar till redovisningschefen. Du är placerad på deras kontor i Kungens Kurva med tillgång till fri parkering samt goda kommunikationsmöjligheter. I dina uppgifter ingår bland annat:
Faktureringskörningar
Kundinbetalningar
Hantering av förfrågningar från kunder
Upplägg av nya kunder samt uppdatering av befintliga kunduppgifter
Påminnelsehantering kunder
Scanning, granskning och utskick av leverantörsfakturor i attestflödet (Exflow)
Matchning leverantörsfaktura mot order
Leverantörsbetalningar
Vem är du För att lyckas i rollen som ekonomiassistent bör du ha erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare, gärna från ett företag med stora transaktionsvolymer. Du skall ha förståelse och kan se samband inom ekonomiflödet och ha ett intresse för att lära dig hur det fungerar hos APL. Du har en utbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande och har goda kunskaper i Excel. Då arbetet innehåller en del kundkontakt är det ett krav att du både talar och skriver engelska och svenska obehindrat. Har du erfarenhet från Microsoft Ax och elektroniska attestflöden, tex Exflow, är det meriterande.
Som person är du noggrann och effektiv, nyfiken och har ett sinne för siffror. Hos APL tycker man att varje medarbetare spelar en viktig roll, varför det är viktigt att du har ett intresse för både helheten och detaljerna. Du är självgående och ansvarstagande och gillar att arbeta i en miljö där ett lösningsorienterat synsätt och viljan att utvecklas värderas högt.
Känner du igen dig, tveka inte att söka!
Ansökan I denna rekrytering samarbetar APL med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta rekryteringskonsult Erika Lantz Paulsen (erika.lantz.paulsen@eqonomy.se). Vi ser fram emot att få din ansökan via eqonomy.se så snart som möjligt.
Ansökan tar mindre än 2 minuter, vi ser fram emot att läsa den!
Om APL APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel och en ledande kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APL har mer än 30 års erfarenhet av läkemedelsutveckling och omsätter årligen ca 1,4 mdkr. APLs 590 medarbetare är verksamma vid fyra produktions- anläggningar runt om i Sverige samt vid beredningsenheter i anslutning till sjukhus. Vår uppgift är att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilda patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv. Läs gärna mer på www.apl.se.
Vår rekryteringsprocess
Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Urval/Tester
Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Uppföljning
Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Är du en bokslutsjälvständig redovisningsekonom eller redovisningskonsult som har koncernredovisningserfarenhet i K2 eller K3? Söker du utveckling? Tycker du om att ha kundkontakt och dela med dig av dina kunskaper? Då är denna roll på Hogia är något för dig!
Vi på Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Just nu söker vi en förändringsorienterad Redovisningschef till ett av våra redovisningsteam. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan!
Har du kompetens inom koncernredovisning och vill ta ett nytt steg i karriären? Söker du utveckling? Tycker du om att ha kundkontakt och dela med dig av dina kunskaper? Då är denna roll på Hogia är något för dig!
Vill du vara med och driva och utveckla Demateks ekonomifunktion? Är du en problemlösare som vill arbeta hos Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar? Sök då tjänsten som Ekonomichef på Dematek!
Vill du arbeta som administrativ chef i en bred roll där du får leda ett engagerat team och samtidigt arbeta operativt med redovisning? Hos SULF får du möjlighet att arbeta i en miljö med kompetenta och härliga kollegor i en organisation som påverkar utformningen av högre utbildning, nu och i framtiden!