Fastighetscontroller till Bilia AB
Är du redovisningsekonom och har erfarenhet av fastighetsbranschen? Är du eller vill du bli controller?
Är du redovisningsekonom och har erfarenhet av fastighetsbranschen? Är du eller vill du bli controller? Vill du bidra till att bli branschens bästa servicebolag? Då har vi jobbet för dig!
Bilia söker fler engagerade medarbetare. Bilias ekonomifunktion består idag av 60 personer och finns representerad i Stockholm, Göteborg, Västerås, Skövde och Malmö. Ekonomifunktionens ambition är att erbjuda hela Bilia det bästa möjliga stödet vad avser ekonomi.
Om rollen
Huvudsakliga arbetsuppgifter;
– Uppföljning & analys av fastighetsresultat vid månadsbokslut.
– Utföra skatteberäkningar och årsredovisningar i fastighetsbolagen.
– Investeringsuppföljningar på fastighetsinvesteringar.
– Redovisningsansvarig för de fastighetsbolag Bilia har i koncernen, bokföring samt rapportering.
– Redovisningsansvar för hyrda fastigheter i Sverige, beräkning av internhyra, budgetering och debitering.
– Administration och analyser kring investeringar, hyresavtal m.m.
Nu söker vi en analytisk och serviceinriktad Fastighetscontroller till Bilia AB. Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan!
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid i Solna. Tjänsten tillhör ekonomifunktionen men till vardags jobbar man tätt med Bilias fastighetschef och administrativa förvaltare utöver redovisningskollegorna. Bil ingår i tjänsten.
Vem är du?
Du är civilekonom eller har liknande utbildning med flera års erfarenhet från arbete med redovisning inom fastighetssektorn. Du har ambitionen att nu ta klivet till controller eller har redan jobbat med det ett tag.
För att bli framgångsrik i rollen så krävs det att du har goda kunskaper kring komponentavskrivning (K3), fastighetsrelaterad moms och skattemässig hantering av investeringar. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetssystemet Pondus och affärssystemet IFS. Arbetet kräver att du har mycket goda IT-kunskaper och är van att hantera stora datamängder, framförallt i Excel och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du innovativ, förändringsbenägen och serviceminded. I ditt arbete är du analytisk och kan jobba under tidspress. Du värdesätter samarbete och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen.
Om företaget
Bilia är Nordens största bilkedja med 122 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Belgien och Luxemburg. Här jobbar cirka 4 400 medarbetare som tillsammans dagligen strävar efter att skapa en positiv upplevelse för alla människor som besöker Bilia. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige har vi sammanlagt 86 anläggningar och finns i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har nio nybilsmärken: Volvo, BMW, Lexus, Ford, Renault, Hyundai, Mini, Dacia och Toyota. Vår affärsidé är att erbjuda service, bilförsäljning och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. 2016 omsatte Biliakoncernen 23.9 miljarder. För mer information gå in på www.bilia.se
Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Bilia AB med Wise Professionals/EQonomy. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erika Lantz Paulsen på erika.lantz.paulsen@eqonomy.se eller 076-000 18 62. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 19:e Mars och vi ser fram emot att få din ansökan via www.eqonomy.se så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!