Skip to content

Hyr en interim konsult

Vi hjälper dig att snabbt få in en kvalificerad person som kan driva förändring och växla upp takten när din verksamhet behöver. Hitta interimskonsulter inom ekonomi och finans.

Vårt nätverk av fantastiska interim konsulter

Söker ni en interim konsult inom ekonomi? Ska din business controller på föräldraledighet eller har din ekonomichef sagt upp dig? Oavsett anledning så är det avgörande att snabbt få in en interim konsult som kan stötta verksamheten innan ni har en mer permanent lösning på plats.

Vi hjälper dig att snabbt hitta en interim konsult både för långa och korta uppdrag. Våra konsulter kan med kort varsel hjälpa dig att möta dagens och morgondagens behov. Som din partner kommer vi att driva dig framåt och få dig att känna dig trygg, involverad och förstådd.

Interimkonsulter – vårt fokus

  • När vi jobbar med interim säkerställer vi alltid att konsulten har dokumenterad erfarenhet av att vara interimskonsult.
  • Vi tror på värdet av en riktigt bra matchning för optimala resultat och rekommenderar dig alltid att låta det ta lite extra tid – om det finns möjlighet.
  • Att snabbt sätta sig in i nya roller och arbetssätt är den viktigaste förmågan när det kommer till interimskonsulter.
  • En interimskonsult är inte bara en tillfällig lösning. Det finns också ett stort värde att ta in en interimskonsult när du vill växla upp och driva förändring.
  • Genom en interimskonsult får du nya perspektiv på din verksamhet från någon som arbetat i många olika organisationer.

Vad gör en interim konsult?

En interimskonsult tas in när du tillfälligt behöver en chef eller specialist för att fylla en vakans eller tillgodose ett behov. De vanligaste skälen till att företag tar in en interimskonsult är att de behöver en “stand in” tills de hunnit rekrytera en ny medarbetare till en chefs- eller specialistroll. Flera företag använder också interimskonsulter för att få extra kraft att driva vissa projekt eller då det finns ett tillfälligt behov av en särskild kompetens. En interimskonsult är en kostnadseffektivt och flexibelt lösning som kräver minimalt av den ordinarie organisationen.

Så hittar vi rätt interim konsult för dig

Kontakt

Vi utser ett dedikerat projektteam bestående av en konsultchef och en kandidatansvarig. Teamet följer med er under hela processen. Tillsammans med er tar vi fram en kravprofil för den konsult ni har behov av. Vi går igenom potentiella kriterier och identifierar det som är avgörande vad gäller utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper för att lyckas i det aktuella uppdraget.

Matchning

I matchningsprocessen arbetar vi snabbt och effektivt för att hitta rätt kandidater till just din organisation. Vi matchar ert behov mot kandidater i våra egna nätverk, vårt konsultnätverk, i externa databaser och genom annonsering. Sedan KIMM startades 2013 har vi byggt upp ett unikt nätverk av specialister och chefer inom marknad & kommunikation – inte minst med varierande digitala kompetens och social media managers.

Presentation

Efter 1-3 veckor, i bland inom några dagar, presenterar vi kandidater för er som matchar den uppsatta kravprofilen. Antalet kandidater kan variera utifrån tillgänglighet och svårighetsgrad på uppdraget. Vi tar alltid två referenser på slutkandidaten. och kan även erbjuda mer djupgående bakgrundskontroller.

Anställning

Hos oss kan konsulter vara anställda tillsvidare eller som underkonsult. Anställningsform beror på uppdragets form och/eller konsultens önskemål. Vi är måna om att erbjuda våra konsulter trygg anställning och har kollektivavtal med Unionen.

Uppföljning

Vi har löpande avstämningar med konsulter och uppdragsgivare för att säkerställa nöjdhet hos båda parter. Som en del av vårt ansvar som arbetsgivare genomför vi även regelbundna medarbetarsamtal med våra konsulter för att stämma av hur uppdraget går och att konsulten trivs.

Håll ekonomin i rörelse. Kontakta oss idag!

Kontakta oss så ser vi tillsammans till att arbetslivet blir ett roligt och fartfyllt äventyr!

Bli inspirerad!

Fler inspirationskällor
Event

Webinar 24-månadersregeln

Blogg

Så skapar du som ekonomichef en trivsam arbetsmiljö

Vi vet sedan tidigare att ekonomers hälsa är i riskzonen. Ekonomichefer står inför utmaningen att främja inte bara produktivitet och resultat, utan även medarbetares välbefinnande och hållbarhet. En viktig del i detta blir självledarskapet. Genom att inspirera och stötta anställda att ta kontroll över sina egna arbetsliv kan chefer skapa en kultur av ansvarstagande och hållbarhet.
Guide

2024: Eqonomy tog pulsen för tredje året i rad

Är du redo att dyka in i ekonomernas värld och upptäcka vad som driver och utmanar dem i deras yrkesliv? Eqonomys rapport för 2024 är här, och den är fylld med insikter som inte bara kommer att väcka din nyfikenhet utan också ge dig insikter i hur du kan förbättra din arbetsvardag.
Event

Från ekonomifunktion till proaktiv utvecklingsmotor

Ta del av webinaret i efterhand
Blogg

2024: Den gröna omställningen och ekonomiavdelningens roll framåt!

Den gröna omställningen är en av de största utmaningar som företag står inför under 2024. För att lyckas med det här behöver organisationer ha en god förståelse för hållbarhetsfrågor och hur det påverkar deras verksamhet. Detta ställer nya krav på ekonomiavdelningarna, som behöver kunna rapportera och analysera hållbarhetsdata på ett effektivt sätt.
Blogg

IT-attackers påverkan på ekonomiavdelningen

Företag och organisationer har blivit beroende av avancerad teknik och system för att hantera sina ekonomiska processer. Tyvärr ökar också hoten mot företags IT-säkerhet, vilket kan få allvarliga konsekvenser för olika avdelningar inom organisationen. En av de mest kritiska avdelningarna är ekonomiavdelningen, som spelar en central roll i att säkerställa företagets finansiella data och stabilitet.
Blogg

Självledarskap: Ge dina ekonomer verktygen till ett hållbart arbetsliv

Vi vet sedan tidigare att ekonomers hälsa är i riskzonen. Ekonomichefer står inför utmaningen att främja inte bara produktivitet och resultat, utan även medarbetares välbefinnande och utveckling. Ett kraftfullt verktyg för att uppnå detta är att främja självledarskap bland medarbetarna. Genom att inspirera och stödja anställda att ta kontroll över sina egna arbetsliv kan chefer skapa en kultur av ansvarstagande och hållbarhet. I den här artikeln kommer vi att utforska strategier för hur chefer kan främja självledarskap och uppmuntra medarbetare att ta eget ansvar för sin egen hälsa och arbetssituation.
Blogg

Hållbarhetsekonomer: Nyckeln till framtidens ekonomiavdelning!

Framtidens ekonomiavdelningar står inför en rad utmaningar och förändringar. Den snabba teknologiska utvecklingen, digitaliseringen och det ökade fokuset på hållbarhet har satt nya krav på ekonomer och deras roller. Enligt vår senaste pulsmätning är det tydligt att vissa roller kommer att vara särskilt avgörande de kommande fem åren.
Guide

Vi tog pulsen på svenska ekonomiavdelningar… igen | 2023

Under våren 2023 gick vi ut med årets undersökning. Med över 500 svar från ekonomer och ekonomichefer kartlägger undersökningen en stor andel av yrkesgruppen och kan ge oss en tillförlitlig bild över resonemang kring utmaningar, framtidens viktigaste roller och våra ekonomers hälsa.
Guide

Vi tog pulsen på Sveriges ekonomiavdelningar | 2022

För att vi ska lyckas matcha ekonomer med verksamheter behöver vi först och främst förstå deras utmaningar. Både ledarens och medarbetarnas utmaningar och frågeställningar är viktiga för oss, och för att vi ska kunna vägleda och coacha våra kandidater och kunder rätt behöver vi en grund att stå på. För oss har det alltid varit viktigt att ha örat mot rälsen och arbeta med data som grund för våra beslut. Att lita på magkänslan är inte alltid bra – utan vi behöver stärka upp det med bra fakta och siffror.Ladda ner pulsmätningen här!
Blogg

En hög lön – inte tillräckligt för att attrahera dagens ekonomer

Som en del av initiativet EkonomBoosten genomförde vi i april en undersökning där vi frågade ekonomer om deras arbetssituation, utmaningar och trender. Årets undersökning indikerar att medarbetarnas krav på arbetsgivaren har förändrats. Förutom enbart lön har faktorer som ledarskap och arbetsuppgifter seglat upp i toppen på listan med anledningar till att man väljer en arbetsgivare. Vilka åtgärder kan du som arbetsgivare vidta för att möta efterfrågan, attrahera talanger och behålla kompetent personal i många år framöver?
Blogg

Den dolda hälsorisken som plågar ekonomichefer

Som en del av initiativet EkonomBoosten genomförde vi i april en undersökning där vi frågade ekonomer om deras arbetssituation, utmaningar och trender. Resultatet ger en inblick i den pågående kampen ekonomichefer står inför när det gäller återhämtning och stöd i sina arbetsliv. 44 procent oroar sig för hälsan vid nuvarande arbetsbelastning! Vår analys av resultaten pekar på tydliga utmaningar som påverkar deras välbefinnande.
Event

Uthållighet & kvalitet på motivation med Therese Alshammar

House of Wise på Linnégatan 87 eller digitalt
Success Story

Kan man göra en träffsäker rekrytering under tidspress?

Under 2021 befann sig ekonomiavdelningen på Envac i en expansionsfas och behövde på kort tid hitta kompetent personal som passade in i laget. Per-Anders Bohman, ekonomichef på Envac, valde att ta hjälp av Eqonomy och Lisa Kayser.
Blogg

Hur kan automatisering och digitalisering göra ekonomer mindre stressade?

Vi lever i teknikens guldålder med ny AI-intelligens som implementeras för att underlätta våra liv. Även ekonomers arbetsliv underlättas av att systemen i allt större utsträckning tänker själva.
Blogg

Stressade medarbetare? Det här krävs av dig som ekonomichef

Hållbart betyder att någonting ska vara tillräckligt stadigt för att stå emot påfrestningar. Ett hållbart företag börjar med hållbara medarbetare.
Event

Skandias resa mot förbättrad styrning och analys!

Stockholm
Blogg

Viktiga kompetenser när ekonomiavdelningens roll förändras

När ekonomiavdelnings roll i organisationen går från traditionell ekonomistyrning till modern verksamhetsstyrning, förändras också kraven på kompetenser och förmågor. Från att i många fall ha varit en undanskymd funktion som till stor del rapporterar historisk data, går ekonomiavdelningen mot att allt mer framåtlutat driva affärsvärde. Funktionen förväntas blir både effektivare och mer strategisk, med tyngdpunkt på att förse verksamheten med ännu bättre stöd i att planera, följa upp och utveckla.
Blogg

Ekonomikonsulter är det nya svarta

Det finns en trend i att de riktigt stora organisationerna blir allt färre och i att små- och medelstora organisationer gärna vill skala ner och effektivisera stödfunktioner som ekonomi. Företagen behöver dock fortfarande hjälp och det är här ekonomikonsulten har en viktig roll framåt.
Blogg

Hur har pandemin påverkat ekonomiavdelningens arbete?

Pandemin drev snabbt och skoningslöst fram förändringar i företagens arbetssätt och det blev tydligt att förmågan till anpassning och utveckling i en orolig omvärld är kritisk för framgång. Hur tar vi det med oss framåt och vilka förändringar blir bestående i ekonomiavdelningens sätt att arbeta?
Fler inspirationskällor