Systemekonom till Bilia

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Har du erfarenhet av ekonomi, ett stort systemintresse och vill vara med och driva Bilias digitaliseringsresa? Vi söker en prestigelös och engagerad kollega till vårt systemteam.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Bilia rekryterar nu en Systemekonom till Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom både service och försäljning av nya och begagnade person- och transportbilar samt tilläggstjänster som -finansiering och försäkring.

Du kommer att få möjligheten att bli en viktig del av ekonomiorganisationen som präglas av stark lagkänsla. Bilia erbjuder arbete på vårt nybyggda kontor i Haga Norra, nära Solna station. Du kommer arbeta i en miljö där du ges möjligheten att visa framfötterna och förväntas bidra med nytänkande och utveckling.

Din roll

Som systemekonom arbetar du verksamhetsnära och proaktivt mot ekonomiledning och samordningsansvariga, samt fungerar som kontaktperson mellan systemleverantörer och Superusers i våra verksamheter. Du arbetar med såväl utveckling som förvaltning av våra affärssystem och stöttar verksamheten i systemadministrativa frågor. Du tar initiativ till, planerar, genomför och följer upp aktiviteter för att utveckla och förbättra de ekonomiska arbetsprocesserna. Du rapporterar till Bilias Ekonomichef.

Ditt uppdrag innefattar:

  • Systemförvaltning IFS, Kobra, Mercur och Bilia utvecklade system
  • Projektledning
  • Driva utveckling, förbättringar och digitalisering av arbetssätt och processer
  • Dokumentation av rutiner, processer och arbetssätt
  • Verksamhetsprocessanalys
  • Automatisering av processer med tillhörande verktyg, modeller och metoder.
  • Kravställa RPA lösningar utifrån processanalys gentemot Bilias IT avdelning
  • Stötta och hjälpa våra interna kunder i olika ärenden

Vem är du?
Som person trivs du i en dynamisk vardag och en omväxlande roll, där du får arbeta med förbättringar och driva utveckling. Vi behöver en person som kan driva sig själv, som tar eget ansvar och som har förmågan att kunna växla mellan perspektiv och se såväl detaljerna som helheten. För att trivas hos oss är du lösningsorienterad och har förmågan att kunna planera och prioritera ditt arbete. Du trivs i en prestigelös miljö där vi på ett engagerat sätt tillsammans hjälps åt att nå våra övergripande mål. Att bygga förtroendefulla relationer och kommunicera med många olika personlighetstyper kommer naturligt för dig och du trivs med att samarbeta med andra likväl som att arbeta självständigt.

Vi söker dig som har Universitets/Högskoleexamen eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi- eller systemvetenskap alternativt erfarenhet från en likande roll och god problemlösningsförmåga. Du är intresserad av system- och IT frågor och erfarenhet av att arbeta i olika ekonomiska processer och hantering av stora datamängder. Du har arbetat med redovisning och/eller controlling och förstår den ekonomiska hanteringen av juridiska bolag.

Vi tror att du har erfarenhet av en systemförvaltarroll eller en roll som Superuser. Det är starkt meriterande om du besitter en bred digitalisering- & IT kompetens och har jobbat med RPA lösningar. Har du dessutom arbetat i systemen IFS, Kobra och Mercur är ett riktigt plus i kanten.

Om Biliakoncernen

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med cirka 5 000 medarbetare på 136 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Belgien och Luxemburg. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, service samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige är vi auktoriserade återförsäljare för Volvo, Renault, Dacia, BMW, MINI, Lexus och Toyota samt har drivmedels- och biltvättstationer. Inom koncernen finns även auktionssajten Bilia Outlet och två bildemonteringsverksamheter. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen. I Sverige har vi 95 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, MINI, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen ca 30 miljarder kronor.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Norin-Söderström christina.norin-soderstrom@wise.se eller Andreas Larsson andreas.larsson@wise.se

Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Chef för ekonomi och administration till Läkarmissionen

Har du erfarenhet av ekonomisk verksamhetsstyrning och ledarskap? Motiveras du av möjligheten att utveckla en funktion och dess medarbetare? Internationella biståndsorganisationen Läkarmissionen söker en nyckelposition i rollen som Chef för ekonomi och administration. Här finns stora möjligheter för rätt individ att bidra till verksamheten och påverka utvecklingen framåt. Läs mer och ansök nedan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer