Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Skip to content

Ekonomiassistent till MAQS advokatbyrås faktureringsgrupp

Göteborg
Ansök senast 8 Dec 2023
Just nu söker vi en proaktiv och serviceorienterad ekonomiassistent till ett spännande uppdrag mitt i centrala Göteborg. Missa inte denna chans att bli en del av ett sammansvetsat och kompetent team med många utvecklingsmöjligheter!

Just nu söker vi en ekonomiassistent till faktureringsgruppen på MAQS Advokatbyrå. Detta är ett konsultuppdrag som förväntas pågå fram till september 2024 med start senast i början av januari. Här får du en fantastisk möjlighet att bli en del av ett sammansvetsat och kompetent team, där du i din roll erbjuds ett ansvarstagande uppdrag med utvecklande uppgifter. Kontoret hittar du mitt i Göteborg city – i Nordstan där du får en trivsam arbetsmiljö.

Om MAQS

MAQS är en av Sveriges största och ledande affärsjuridiska advokatbyråer med totalt ca 170 experter inom affärsjuridik. MAQS har kontor i Sundsvall, Stockholm, Göteborg och Malmö med specialistgrupper och kompetenser inom alla större affärsjuridiska områden. Vill du arbeta i ett bolag som kännetecknas av samarbete, kreativitet och professionella medarbetare? Då kanske detta är ett uppdrag för dig.

Ditt uppdrag

I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra faktureringsgruppen som består av sex personer samt din närmaste chef. Du är expert inom ditt område och kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för hela faktureringsprocessen i affärssystemet Maconomy. I denna tjänst erbjuds ett spännande arbete i en professionell miljö, med härliga kollegor, högt tempo och utvecklande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat.:

·        Driva och koordinera faktureringsprocessen

·        Ansvara för faktureringsmöten

·        Intern kommunikation och samordning

·        Analys och uppföljning av statistik

·        Betalningsuppföljning

·       Översättning och korrekturläsning

·       Kund- och ärenderegistrering samt åtgärder för att uppnå god kundkännedom

·        Kundkontakt i fakturafrågor samt kontakt med kundansvariga

Din profil

Vi söker dig som gärna har en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenheter som gett god förståelse för den ekonomiska processen. Har du erfarenhet av att driva projekt eller agera i koordinerande roller är det uppskattat. Då vår kund verkar i en internationell miljö med klienter och kunder från hela världen bör du ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Det är mycket meriterande om du även har arbetat i ekonomisystemet Maconomy.

Som person är du självständig och tar egna initiativ, har hög arbetskapacitet och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad, resultatorienterad och prioriterar på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kommer att ha löpande kontakt med kunder och kollegor, det är därför mycket viktigt att du trivs i mötet med människor och att du kommunicerar smidigt och enkelt.Vidare bidrar du med positiv energi och tycker om att arbeta i nära samarbeten. Du är nyfiken och kommer gärna med förbättringsförslag.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på Eqonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se).

Observera att vi ej tar emot ansökningar över mejl.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal