Ekonomiassistent/hyresekonom till väletablerat fastighetsbolag
Just nu söker vi en ekonomiassistent som vill ta sig an ett spännande uppdrag inom kundreskontra och hyra till fastighetsbolag i Märsta.
Konsultuppdraget är på heltid och förväntas initialt pågå i cirka 3-4 månader, det kan hända att uppdraget blir förlängt. Vi ser helst att du kan starta uppdraget omgående.
Bolaget sitter centralt i Märsta och möjlighet till hybridarbete finns.
Ansvarsområden
Som ekonomiassistent kommer du ansvara för kundreskontra och hyresavisring/fakturering.
Exempel på ansvarsområden som ingår i tjänsten är:
· Avisering av hyror
· Ansvar för och utveckling av kundfakturor
· Hantering av autogiro och e-fakturor
· Beredning av inkassokrav. Uppföljning och presentation
· Avstämning av intäkter, hyres- och kundreskontra. Uppföljning och presentation
· Ansvara för registrering av hyres- och fakturainbetalningar som ekonomiassistent löpande genomför.
· Genomförande av hyresändringar och fakturering enligt underlag samt hyressimuleringar
· Uppdateringar i hyressystem
· Kontakter med hyresgäster och intressenter. Support internt.
Din bakgrund
Vi söker dig som har cirka 2-4 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och kundreskontra. Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen eller liknande bransch sen tidigare. Du har goda kunskaper i hela Officepaketet med fokus på Excel.
Som person är du trygg, positiv och driven. I rollen som ekonomiassistent/hyresekonom är du noggrann och strukturerad samt mycket lösningsorienterad.
Sök idag!
Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!