Cookie Settings Our site uses cookies in order for the site to function properly and for your user experience to be even better. You can read more about them use and control their settings.
Skip to content

Ekonomiassistent till kundreskontra för internationellt bolag.

Stockholm
Ansök senast 9 Oct 2022
Vill du bli en del av ett härligt kundreskontrateam? Vi önskar nu att tillsätta en spännande roll som ekonomiassistent på ett internationellt bolag i Stockholm.

Eqonomy söker nu för kunds räkning en engagerad ekonomiassistent till deras kundreskontrateam i Solna. Som ekonomiassistent ingår du i kundreskontrateamet som idag består av 7 personer. Bolaget erbjuder dig en spännande, modern och social arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Visionen är att bli branschens bästa servicebolag och vi ser gärna att just du är med på resan!

Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Rollen som ekonomiassistent innefattar dagliga arbetsuppgifter som bl.a. består av placering av inbetalningar, kravhantering, avstämningar, utredningar, analysarbete och faktureringsarbete.

Kompetenskrav   

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
  • Erfarenhet från en reskontraavdelning med större volymer.
  • God datorvana, goda kunskaper i Officepaketet. 
  • Erfarenhet av kredit-hantering/handläggning är meriterande. Även erfarenhet i system som Unit4, IFS eller SAP är meriterande. 
  • Goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska. 

Personliga egenskaper 
Som person är du affärsmannamässig och positiv. Du har sinne för detaljer, är strukturerad och noggrann. Vi ser gärna att du är driftig och tar egna initiativ. Då företaget är en servicefunktion mot kunder och ut mot organisationen är det till en fördel om du är en social person som trivs med att ha mycket kontakt med kunder och kollegor via telefon och e-post.

Anställningsform, omfattning, placeringsort  
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/Eqonomy och uppdragsperioden är 6 månader, heltid med placering i Solna. Vid rätt person finns goda möjligheter till fast anställning hos kund.

Vid frågor vänligen kontakta Matilda Zimdahl, 076 620 29 84.
Urvalsarbetet sker löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Sök idag!

För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!  

Liknande jobb