Office Administrator

Göteborg Rekrytering

Har du erfarenhet inom ekonomi och administration? Hos Synergon får du chansen att jobba i en självständig och varierande roll inom ett bolag som är inriktade mot hälsa och utveckling. Välkommen in med din ansökan!

Sök rollen Senast 31 maj, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Synergon erbjuder strategisk rådgivning inom IP, med fokus på patent och varumärken, i området Life Science och inom digitala innovationer. De har sedan 2003 etablerat långsiktiga kundrelationer med ett stort antal intressanta bolag och har tre kontor i Sverige.

Nu söker vi nästa Office Administrator till Synergons härliga team i Lerum. Här får du jobba i en självständig och viktig roll där du arbetar varierat inom administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter. Din anställning startar med en gedigen introduktion och vi ser gärna att du kan börja så fort som möjligt. Du kommer utgå från kontoret i Lerum där du jobbar tillsammans med sju kollegor.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Office Administrator kommer du jobba självständigt med främst administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter. Du kommer utöver detta ansvara för kontorsrelaterade uppgifter så som att sköta driften på kontoret och hantera inköp.

Administration
Det administrativa arbetet är varierat där du utgår från ett flöde och jobbar i Synergons interna system. Detta innebär bland annat hantering av ärendesystem, hantering av kundernas IP-portföljer och assistera vid nya ansökningar gällande patent och varumärken. Vidare kommer du ha kund och ombudskontakt och hjälpa till med att föra olika typer av ansökningar till registrering.

EkonomiI det ekonomiska arbetet ingår bland annat fakturering, hantering av leverantörsfakturor och genomgång av tidrapporter. Du kommer att samarbeta med en ekonomikonsult i vissa uppgifter såsom bokslutsarbete samt att ta fram statistik inför kvartalsavstämningar.

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har erfarenhet av administrativt och ekonomiskt arbete. Eftersom du kommer att jobba med fakturering så är det viktigt att du har starka kunskaper inom detta. Vidare kommer du ha kontakt med kunder och leverantörer och detta är något du motiveras av. I tjänsten kommer du använda både svenska och engelska så vi ser att du har mycket goda kunskaper i språken.

Som person är du nyfiken på att utvecklas inom patent och varumärken. Du värdesätter att arbeta i en bransch som är nära hälsa och utveckling. Du gillar att självständigt strukturera, planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter i vardagen.

Om Synergon

Synergon erbjuder kvalificerad strategisk rådgivning inom IP (Intellectual Property ), med fokus på patent och varumärken, och praktisk hantering av IP-portföljer. Vi arbetar med helheten runt immateriella rättigheter utifrån ett affärsperspektiv, med fokus på området Life Science och digitala innovationer. Synergon arbetar oberoende av, men tillsammans med, patent- och varumärkesbyråer som en kvalificerad IP-avdelning att hyra in för längre eller kortare uppdrag. Bolaget grundades 2003 och har sedan dess utvecklat långsiktiga kundrelationer med ett stort antal intressanta bolag.

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Synergon med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vi jobbar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Amanda Spejare på amanda.spejare@wise.se.

Välkommen att söka!

Sök rollen Senast 31 maj, 2022

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Amanda Spejare

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 31 maj, 2022

Sök rollen

Fler lediga jobb

Sommarjobb som ekonomiassistent

Sommaren är snart här och vi söker nu ekonomiassistenter för kommande sommarjobb. Är du i början av din karriär som ekonom eller kanske sommarjobbat några år inom ekonomi vid sidan av dina studier? välkommen med din ansökan.

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 juni, 2022 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Business Controller

Är du en Business Controller som trivs med högt tempo och vill jobba i ett entreprenörsdrivet och familjeägt företag? Är du driven, erfaren och proaktiv? Till Norex International i Göteborg söker vi just nu dig som gillar utmaningar, har rätt mindset och vilja att tillsammans med oss lyfta vår ekonomifunktion till nya nivåer.

Göteborg Sista ansökningsdag: 9 juni, 2022 Tipsa en vän

Läs mer & ansök