Driven ekonomiassistent till Aranäs fastigheter

Kungsbacka Rekrytering

Trivs du i Kungsbacka och vill vara med att utveckla Kungsbackas framtida expansion? Är du strukturerad, lösningsorienterad och uppskattas för din positiva energi och din goda samarbetsförmåga? Är du dessutom ekonom redo att axla en drivande roll med huvudfokus inom leverantörsreskontra och fakturering? Då har vi tjänsten för dig!

Sök rollen Senast 29 maj, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Privat sjukförsäkring

Som ekonomiassistent hos oss på Aranäs fastigheter välkomnas du av ett härligt ekonomiteam med högt i tak. Vårt fina kontor finner du mitt i centrala Kungsbacka och här arbetar ca 60 personer. Då en av våra uppskattade kollegor ska gå hem på föräldraledighet är vi nu på jakt efter en duktig ekonomiassistent som vill axla rollen under ett år. För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning.

Om Aranäs fastigheter

Aranäs fastigheter är Kungsbackas största privata fastighetsägare med en vision att öka Kungsbackas attraktivitet för boende och näringsliv. Vi förvaltar och utvecklar nya fastigheter i Kungsbacka. Våra kärnvärden är utvecklingomtanke och omdöme. Inom Aranäs fastigheter ingår Kungsmässan Köpcentrum med över 100 butiker, caféer och restauranger. För mer information om Aranäs varumärken, kika gärna på: Aranäshejvaland och Kungsmässan .

Vad blir ditt uppdrag?

Som ekonomiassistent på Aranäs kommer du ansvara för leverantörsreskontra för våra bolag. Du kommer att hantera ett större flöde av fakturor, och du arbetar i Visma DCE samt InExchange. I uppdraget ingår även administration kopplat till att lägga upp leverantörer samt kreditbedömning av dessa. Vi arbetar mycket med digitalisering, bland annat för att underlätta och effektivisera hantering av våra fakturor, och vi ser gärna att du vill vara drivande i denna fortsatta resa.

I rollen ingår även hyresadministration inklusive avisering och kundfakturering, vilket utförs i Vitec Hyra. Du kommer även arbeta med kontering av fakturor vilket ställer krav på att ha en förståelse för moms. Vidare bokar du inbetalningar varje morgon, samt gör bankavstämningar och löpande bokföring kopplat till faktureringen.

Vårt ekonomiteam består av sju personer och de roller vi har idag i gruppen är roller inom redovisning, controlling, leverantörsreskontra och avisering, lön samt övergripande ekonomiansvar och finans. Då teamet är under omorganisation är rollen som söks ny.

Vem är du?

För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har minst ett par års erfarenhet inom leverantörsreskontra samt erfarenhet av något affärssystem inom ekonomi. Skulle du ha erfarenhet av just Visma Control eller Visma DCE är detta ett stort plus. 

Du behöver även känna dig bekväm med att genomföra betalningar samt ha god förståelse för kontering och moms. Har du erfarenhet av fastighetsbranschen, där vi har speciella regler kring moms är det meriterande, dock inget krav. Det är även till din fördel om du har erfarenhet av projektredovisning.

Vi önskar att du är helt bekväm i svenska språket, både tal och skrift, då du kommer ha många interna kontaktytor, men även externa som med leverantörer och hyresgäster, tex genom aviseringsmeddelanden.

Som person då?

För att trivas i denna roll ser vi att du är noggrann och arbetar strukturerat mot uppsatta mål. Du är en självklar teamspelare och har en hög grad av servicekänsla och goda social skills. Du är beredd att hugga i där det behövs, högt och lågt och har en positiv och lösningsorienterad inställning till ditt arbete. Vidare är du en skicklig kommunikatör med skinn på näsan som inte räds att ta kontakt med berörda personer för att driva arbete och process framåt. Ditt mindset är proaktivitet snarare än reaktivitet.

Låter det som ett jobb för dig?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller processen urvalsfrågor, intervjuer och personlighetstester. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på eqonomy.se. Lisa Kayser är ansvarig Rekryteringskonsult på Eqonomy/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Lisa på lisa.kayser@wise.se.

Vi arbetar i denna process med löpande urvalsarbete vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 29 maj, 2022

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Aranäs

Kungsgatan 6, Kungsbacka

Kontakta mig för mer information

Lisa Kayser

Konsultchef, Göteborg

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 29 maj, 2022

Sök rollen

Fler lediga jobb

Sommarjobb som ekonomiassistent

Sommaren är snart här och vi söker nu ekonomiassistenter för kommande sommarjobb. Är du i början av din karriär som ekonom eller kanske sommarjobbat några år inom ekonomi vid sidan av dina studier? välkommen med din ansökan.

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 juni, 2022 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Business Controller

Är du en Business Controller som trivs med högt tempo och vill jobba i ett entreprenörsdrivet och familjeägt företag? Är du driven, erfaren och proaktiv? Till Norex International i Göteborg söker vi just nu dig som gillar utmaningar, har rätt mindset och vilja att tillsammans med oss lyfta vår ekonomifunktion till nya nivåer.

Göteborg Sista ansökningsdag: 9 juni, 2022 Tipsa en vän

Läs mer & ansök