Ekonomichef till Dematek AB

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och driva och utveckla Demateks ekonomifunktion? Är du en problemlösare som vill arbeta hos Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar? Sök då tjänsten som Ekonomichef på Dematek!

Sök rollen Senast 25 januari, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Dina nya utmaningar

Som Ekonomichef ansvarar du för att driva och utveckla företagets ekonomifunktion. Du är ytterst ansvarig för bolagets redovisning som innefattar månads och årsbokslut. Du är tillsammans med VD ansvarig för budget och analys för framtiden och är ett bollplank i organisation kring ekonomiska frågor. Du sitter med i företagets ledningsgrupp och leder ett team om fyra personer. Tjänsten är placerad i Segeltorp och du rapporterar till bolagets VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för företagets redovisning.
  • Ansvara för att etablera och driva ekonomistyrningen (Business Control) inom bolaget.
  • Leda, coacha och utveckla personalen.
  • Arbetet med att utveckla och implementera nya strukturer, rutiner och processer.
  • Aktivt ta del i utvecklingen av företagets hela affär.
  • Lokalt ansvar för arbetsmiljö-, kvalitets- och miljöuppgifter enligt särskild delegering.

Dina erfarenheter och egenskaper

För att du ska lyckas i den här rollen har du tidigare mångårig erfarenhet som ekonomiansvarig samt som controller. Du har vidare erfarenhet av att driva och utveckla en ekonomifunktion. Du är van att arbeta i olika affärssystem och har du erfarenhet av Jeeves är detta meriterande.

Du är en lagspelare som är duktig på att skapa och upprätthålla relationer. Du är trygg, problemlösningsorienterad och en god kommunikatör. Vi ser att du är tydlig i ditt ledarskap och har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt.

Om Dematek

Dematek är Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar. Som generalagent för Demag Cranes & Components kan vi erbjuda marknadens största produktsortiment för lyft och hantering. Dematek utvecklar, säljer och installerar produkter och lösningar för att lyfta och hantera stora som små laster. Med mer än 90 mobila servicetekniker placerade över hela landet och branschens största reservdelslager är vi också den bästa partnern när det gäller problemlösning. Vi omsätter cirka 300 mkr och är idag 145 anställda.

Besök oss gärna på www.dematek.se

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här

 – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se eller Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 25 januari, 2022

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Andreas Larsson

Konsultchef, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 25 januari, 2022

Sök rollen

Fler lediga jobb