Affärssystemkonsult till Hogia

Göteborg Rekrytering

Har du kompetens inom koncernredovisning och gillar att utbilda? Är du dessutom en teamplayer och vill vara med och utveckla? Då kanske rollen som affärssystemkobsult är något för dig!

Sök rollen Senast 29 januari, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Personalrabatt

Utbildare – en drömtjänst för dig som vill kombinera koncernredovisning med utbildning!

Hogia Performance Management AB, är en del av Hogia-gruppen och har två verksamhetsområden. Spets fokuserar på finansiell rapportering. Där säljer, driftsätter och supporterar vi systemstöd för Bokslut, Skatt, Koncernredovisning och controllerverktyg som Transaktionsanalys och Beslutsstöd. Vårt uppdrag är att hjälpa våra företagskunder att arbeta effektivare med sin finansiella rapportering, framförallt på årsbasis men även löpande under året. Vi ser en tydlig trend på marknaden att efterfrågan av digitala tjänster ökar. Hogia satsar därför stort på utvecklingen av framtidens molnbaserade lösningar inom ekonomiområdet. För att möta efterfrågan behöver vi stärka upp vårt team med en konsult med specialistkunskaper inom koncernredovisning.

I rollen som affärssystemkonsult kommer du att ansvara för och utföra utbildningar inom Hogias ovanstående produkter, främst i vår koncernmodul men även inom bokslut. Du kommer att hantera flera projekt samtidigt och hålla programutbildningar med både nya och befintliga kunder. Rollen innebär även att agera stöd till säljare vid nya affärer, där du kommer att bidra med dina kunskaper inom bland annat koncernredovisning. Utbildningarna kan utföras både digitalt men även på plats hos kund. Rollen är placerad i Stenungssund men vi har även kontor i Stockholm.

För att vara lyckosam och trivas i denna roll är det viktigt att du har ett intresse för och en kunskap inom koncernredovisning och är sugen på att testa något nytt men fortfarande vill vara kvar inom området. Detta i kombination med ett intresse för att utbilda är viktigt i rollen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av

  • Utbildningar
  • Säljstöd
  • Kundkontakt
  • Baksupport
  • Hålla sig uppdaterad inom området

Vem är du?

För att passa in i rollen är du en teamspelande person med god kompetens inom koncernredovisning. Du är lyhörd och gillar kundkontakt och med god kommunikativa förmåga. Vidare är du noggrann, förtroendegivande och trygg i dig själv. Du är en initiativtagare med god problemlösningsförmåga.

Du har några års arbetslivserfarenhet av bokslut samt koncernredovisning. Har du en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande är detta meriterande. Du har goda kunskaper inom K2 och K3 regerverken. Du har goda kunskaper i Excel och känner dig trygg i IT-miljöer. Har erfarenhet av att arbeta med utbildningar är detta meriterande.

Om Hogia

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och ITsystem för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare.

Mer information om Hogia finns att läsa här.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Hogia med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se och du får då svara på några korta frågor – vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se

Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 29 januari, 2022

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Andreas Larsson

Konsultchef, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 29 januari, 2022

Sök rollen

Fler lediga jobb

Ekonomichef till Dematek AB

Vill du vara med och driva och utveckla Demateks ekonomifunktion? Är du en problemlösare som vill arbeta hos Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar? Sök då tjänsten som Ekonomichef på Dematek!

Stockholm Sista ansökningsdag: 25 januari, 2022 Tipsa en vän

Läs mer & ansök