Ekonomichef till Chalmersfastigheter AB

Göteborg Rekrytering

Vi söker nu dig vill ansvara för att leda, driva och vidareutveckla vårt verksamhetsstöd samt ekonomifunktion. Läs mer i annonsen och tveka inte att söka tjänsten redan idag om den känns intressant!

Sök rollen Senast 6 november, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Chalmersfastigheter är Chalmers eget fastighetsbolag och ägs i sin helhet av Stiftelsen Chalmers tekniska högskola. Vår primära uppgift är att försörja Chalmers med lokaler i egna eller inhyrda fastigheter. Vi är även en viktig del i att förverkliga Chalmers vision om en hållbar framtid genom utvecklingen av hållbara och inspirerande campus i världsklass.. Totalt äger och aktivt förvaltar vi ca 30 byggnader med sammanlagt 172 000 kvm uthyrningsbar lokalyta. Vi är 35 anställda som sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg. Läs gärna mer om oss på www.chalmersfastigheter.se

Vår uppskattade ekonomichef ska anta nya utmaningar internt och vi söker nu dig som vill bli hennes efterträdare.

Ditt uppdrag
I rollen som ekonomichef leder och fördelar du arbetet inom vårt verksamhetsstöd bestående av fem medarbetare inom ekonomi, kvalitet/hållbarhet & arbetsmiljö, IT och reception. Du har ett helhetsansvar för bolagets ekonomi samt för rapportering internt och externt. Rollen innebär att du kommer samarbeta med olika funktioner i bolaget och koncernen, såväl i ledningsgruppsfrågor som i frågor knutna till verksamheten i stort. Du bygger lämpliga rutiner och processer som strukturerar upp verksamheten, skapar trygghet som möjliggör att vi kan arbeta effektivt tillsammans. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

  • Fungera som en affärspartner till VD och verksamheten, där du bistår med ekonomisk kunskap och är verksamhetens bollplank för fortsatt affärsutveckling och effektiv administration
  • Upprätta rapportering till styrelse samt delta på styrelsemöten
  • Ansvara för att koncernrapportering, skatteberäkningar, årsredovisningar samt att revision utförs effektivt och korrekt
  • Hålla ihop arbetet med budgetprocess, intern styrning och kontroll
  • Ansvara för förvaltning, uppdateringar och utveckling, av rutiner och instruktioner inom ekonomifunktionen och därtill relaterade system
  • Vara ansvarig kontakt för externa intressenter så som myndigheter, banker, revisorer, advokater, skatter och konsulter 
  • Leda enheten så att övriga verksamheter internt såväl inom Chalmerskoncernen får ett effektivt stöd i sina processer och rutiner samt ansvara för bolagets ledningssystem på en övergripande nivå
  • Samordna företagets IT-frågor

Din profil
Du är civilekonom eller motsvarande med 5 – 10 års erfarenhet från liknande roll där du fördelat arbetet på en ekonomiavdelning. För att lyckas i rollen har du god förståelse för redovisning, erfarenhet av att upprätta årsredovisningar samt erfarenhet av ekonomistyrning. Fastighetserfarenhet och tidigare formellt ledarskap är meriterande, men inte ett krav  Dina kunskaper och erfarenheter från affärs- och rapporteringssystem samt excel är mycket goda. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt är bekväm med att använda engelska. Att vara driven, lösningsorienterad och affärsmässig är avgörande för att lyckas i rollen. Är du dessutom en relationsbyggare, prestigelös, kommunikativ och gillar att ha kul på jobbet? Då tror vi du kommer trivas alldeles utmärkt hos oss! 

Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, jenny-ann.lofgren@wise.se. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 6 november, 2021

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Jenny-Ann Löfgren

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 6 november, 2021

Sök rollen

Fler lediga jobb

Financial Controller till RevolutionRace

Kanske kommer du från revisionsvärlden och vill bli en viktig del av ett företag mitt i en spännande tillväxtresa? Är du en fena på att strukturera och dessutom självständig och van att leverera med hög kvalitet? Då kan detta vara tillfället du inte vill missa!

Borås Sista ansökningsdag: 4 november, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Interim Controller till startup

Vi söker en driven och självgående controller till en av våra kunder som är i fas med att etablera en startup. Idag består ekonomiavdelningen av fem personer som hanterar ekonomin för ett etablerat samt en offensiv start-up. Huvudfokus för rollen kommer att vara start-upen, där verksamheten nu genomgår en dynamisk resa i utvecklingsstadiet av olika tjänster. Uppdraget får gärna starta så snart som möjligt och löper tillsvidare.

Stockholm Sista ansökningsdag: 13 november, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Redovisningsekonomer till vårt nätverk!

Är du en erfaren redovisningsekonom som är självgående och tar eget ansvar över ditt arbete? Vi på EQonomy får in flertalet interima uppdrag som söker just dessa profiler varje vecka så tveka inte att höra av dig om du är redo för nästa utmaning!

Skåne Sista ansökningsdag: 18 november, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök