Ekonomiassistenter till våra välrenommerade kunder

Göteborg Konsultuppdrag

Passa på att visa ditt intresse för våra kommande uppdrag som ekonomiassistent i Göteborgsområdet. Vi har långa och korta uppdrag och flera av våra uppdrag leder till fast anställning hos kund.

Sök rollen Senast 4 februari, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till våra kunder söker vi ständigt efter duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av att gå in på konsultuppdrag. Våra uppdrag kan variera i längd, alltifrån 3 månader upp till 1,5 år. Ibland finns det också möjlighet till fast anställning hos våra kunder efter konsultuppdragets slut. Våra kunder finns i hela Göteborgsområdet och uppdragen är framförallt på heltid men ibland får vi också in deltidsuppdrag.

Ditt uppdrag

Som ekonomiassistent tillhör du våra kunders ekonomiavdelning och har vanligtvis flera varierande arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma som ekonomiassistent är:

  • Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämningar av balanskonton
  • In- och utbetalningar

Vanligtvis tillhör du en större ekonomiavdelning med flera ekonomiassistenter som du dagligen samarbetar med.

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av en roll som ekonomiassistent och det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet från ett eller flera större affärssystem samt goda kunskaper i hela Officepaketet och då framförallt i Excel. Specificera gärna i din ansökan vilka system du har erfarenhet av. Det är till dig fördel om du har goda kunskaper i engelska, i tal och i skrift.

Som person är du glad och positiv samt har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är en prestigelös person som är van att arbeta högt och lågt samt ständigt lösa problem.

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har några frågor om våra uppdrag. Vi som arbetar med detta område i Göteborg är Talent Acquisition Specialist/konsultchef Lisa Kayser, lisa.kayser@wise.se, tel: 076 – 000 18 60 och konsultchef Alexandra Cederqvist tel. 073 – 521 65 60.

Vi vill göra dig uppmärksam på att detta är en allmän annons inför våra framtida uppdrag. Vi går igenom ansökningarna löpande och gör ett urval mot våra befintliga uppdrag och om vi ser att du har en matchande profil kommer vi att höra av oss. När du sökt en tjänst via oss är du även sökbar i våra system vilket innebär att vi kan komma att ta kontakt med dig i framtiden. I konsultvärlden går processerna oftast snabbt så tveka inte att söka om du känner du att du har rätt profil för den här typer av uppdrag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 4 februari, 2020

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

lisa_kayser

Lisa Kayser

Senior Talent Acquisition Specialist/Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 4 februari, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Ekonomichef till Debe Flow Group

Vill du vara med och ta Debe Flow Group till en ny nivå? Vi söker en engagerad ekonomichef som vill vara med oss på resan! Detta är en operativ och strategisk roll där du med hög involveringsgrad arbetar nära VD och där du får möjligheten att forma och utveckla vår ekonomiorganisation.

Stockholm Sista ansökningsdag: 7 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök