Vad händer nu då?

Har du varit på en uppstartsintervju hos oss? Vad kul att vi har fått träffa dig! Du är nu en del av vårat nätverk – men vad innebär det egentligen i praktiken? Läs mer här och se hur vårt jobb fortlöper även efter att vi träffat dig!

Ett uppstartsmöte är som en kickoff för en framtida professionell relation. Kanske kommer vi kunna hjälpa dig att hitta ditt drömjobb, eller så finns möjligheten att du hittar ditt drömjobb någon annanstans, kanske behöver du i framtiden hjälp med en rekrytering eller att hitta en konsult – då har du alltid en kontakt som välkomnar dig att höra av dig!

Under intervjun kartlägger vi dina erfarenheter och kompetenser, vi utforskar vilka roller som är intressanta för dig och samlar relevant information som är viktig för dig i jakten efter ditt nya jobb. Det kan vara geografiskt område, önskemål kring lön, när du finns tillgänglig och kanske en beskrivning av ditt drömjobb. Vi pratar om dina personliga egenskaper, exempelvis vad som motiverar dig, vilken företagskultur du söker och vilket ledarskap du föredrar.

Vår förhoppning efter att du varit på ett uppstartsmöte hos oss är att vi skall ha fått en tydligare bild av vem du är och var du är på väg, samt att du har fått en tydligare bild av hur vi på EQonomy arbetar och vilka roller vi tillsätter.

Efter att du har varit här på intervju gör vi en utförlig profil som innehåller information om dina erfarenheter och kompetenser. Det här sparar vi ned i vår databas, i ett rekryteringssystem vi använder. På det sättet kan vi hitta din profil när vi letar i vårt nätverk – du blir sökbar för hela teamet i alla våra processer! Vi använder ofta vårt nätverk när vi tillsätter roller idag och efter att du varit här på intervju kan det hända att vi kontaktar dig och tipsar om roller som vi tänker passar din profil.

En tid efter din intervju får du en inbjudan till vår LinkedIn-grupp, som är ett forum för de vi har träffat i vårt nätverk. Där delar vi lediga jobb, erfarenheter, bjuder in till events och annat smått och gott.

Du får dessutom en enkät där du får möjlighet att ge oss feedback – vi älskar feedback! Vi blir glada om du fyller i den så vi får veta vad vi gör bra och vad vi kan göra bättre.

Ungefär en månad efter att vi träffat dig brukar vi höra av oss och stämma av hur läget ser ut för dig. Har du kanske fått nytt jobb, har du nya tankar och idéer om framtiden?

Vi välkomnar också dig att höra av dig till oss för att se hur status ser ut för våra pågående uppdrag eller om du vill ha tips och trix från oss rekryterare. Vi hoppas att du ser oss som en kontaktperson in i hela Wise-koncernen och uppskattar alltid kontakt med vårt befintliga nätverk, så tveka inte att slänga iväg ett mail och kolla läget när andan faller på!

Dela

Rekommenderade blogginlägg